Vis enkelt innlegg
Gammel 02-07-08, 20:41   #4
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: hva faan gjør du da???!!!

Opprinnelig lagt inn av Momsa, her.

er på 3. uka med ketolyse nå. ikke har jeg gått ned noe særlig, søtsuget var sinnsykt den første uka. men NÅ er det faan meg tilbake! rett etter middag, ikke snakk om mer enn 10-15 min., så holder jeg på å tørne!

Kjære deg, du har all min medfølelse, for dette er faktisk fært! Hold ut! Dette klarer du. Ja, det er jævlig - men du klarer det.

Jeg er nybegynner selv på ketolyse, har gått ned bare 1,9 kg siden start for 2,5 uke siden så det er vel begrenset hvor gode råd jeg kan bidra med. Noen av veteranene her svarer vel med snart med noe mer håndfast.

Men hvis jeg skal driste meg til å tenke høyt, kan det kanskje være nyttig å dele søtsughelvetet inn i to problemer; ett akutt og ett på lang sikt.

Nå i kveld: Gå en tur, sykle en tur, gjør noe fysisk til søtsuget går over. Det går over. Drikk vann og te. Bruk sinnet til noe konstruktivt. :
Evt. skriv ned hvorfor du startet med ketolyse. Les på forumet her, blant annet der hvor folk har skrevet ned målsettingene sine osv.

På sikt: Det er, så vidt jeg forstår, en felles erfaring at søtsuget slipper taket etter en stund uten sukker.
Men selv har jeg brukt kromtilskudd og hatt stor nytte av det. For noen år siden hadde jeg det sånn at varene i snopehyllene ropte på meg mot slutten av handleturen. Nå legger jeg faktisk ikke merke til dem en gang.
Les mer om "krom mot søtsug" f.eks. her:
http://www.matoghelse.no/krom-mot-so...839-48934.html

Lykke til!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat