Vis enkelt innlegg
Gammel 20-08-08, 17:20   #1
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Kan endometriose påvirkes av kosthold?

Jeg fikk diagnosen for omtrentlig ti år siden, og har ikke hatt de store plagene hele tiden, heller litt periodevis.. De siste månedene har jeg merket mer til det enn før, på ulike måter. I dag var jeg på en sjekk, og legen mistenker at det har blusset skikkelig opp. Sikre kan de ikke være uten lapraskopi, men det ønsker jeg ikke akkurat nå, det er tross alt en operasjon det er snakk om.

Men, så leser jeg da, om kosthold og endometriose. Det anbefales det å kutte sukker, hvetemel, melk og rødt kjøtt, men det gjelder spesielt de som er plaget med tretthet o.l., såvidt jeg har skjønt, de fungerer bedre uten disse matvarene, og det er jo greit nok. Men, så ser jeg at et fettrikt kosthold kan forverre plagene endometriose kan skape, og da blir jeg litt betenkt. Nå har jeg gått på ketolyse i 9-10 mnd, har tatt av 26 kilo og nærmer meg mål, men kan fettinntaket dermed hatt noe å si for om endometriosen har blusset opp/kommet tilbake?

Det får meg litt til å tenke på hva jeg skal gjøre, for jeg vil gjerne være fertil en stund til

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat