Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-09, 21:39   #6
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Begynt på LCHF. Et par spørsmål

Opprinnelig lagt inn av steinar78, her.

Hei allesammen. Har nettopp begynt på LCHF og har noen spørsmål.


2. Snop. Jeg syntes det er viktig å kunne kose seg hvertfall en dag i uka (Lørdagen ;-)). Hva bør jeg spise, foruten bacongull? Er alt av nøtter greit? Ser jo at det er endel karbo i f.eks Cashewnøtter.

Hvis jeg skulle finne på å spise noe med sukker i, hva er best da? Vingummi? sjokolade? Skum? Drops? osv...

3. Tilbehør til mat. Jeg syntes det er vanskelig å finne tilbehør til middager. Har jo alltid brukt masse poteter. Kommer liksom bare på grønsaker som tilbehør jeg. Finnes det noe annet som er godt og passer som tilbehør til f.eks kjøttboller av kylling, Kylling, Biff osv.

4. Når kan man regne med å "merke" at man har effekt av kostholdet?

Renger med at den effekten du er ute etter er vekttap?

Nøtter funker for noen, ikke for alle. Her må du prøve deg frem.
Annika Dahqvist sier også at en del personer kanskje må avstå fra nøtter i vektnedgangsperioden. Nøtter inneholder helt riktig en del karbo, så de bør du nok styre mest mulig unna unasett.

Hvis du aboslutt vil ha noe med sukker, da vil jeg råde deg til å spise MØRK sjokolade, helst mer en 70% kakao, og ikke hiv innpå, ta få biter.

Og du, noe av det viktigste du kan gjøre for deg selv, og for å få effekt som du ønsker, det er å legge om gamle vaner.
Så....kanskje du ikke trenger å kose deg litt ekstra hver helg, i hvertfall ikke på den måten du er vant til.
Du MÅ ikke ha snacks hver helg
Prøv å kos deg på en annen måte; lag litt ekstra god mat, LCHF-mat.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat