Tråd: Kobber
Vis enkelt innlegg
Gammel 30-01-12, 21:16   #12
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kobber og sink

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Du viser en naiv tiltro til legen her... Men er ellers enig - føler du deg frisk er det ingen grunn til å ta fram sirenene.
Jeg hadde et søskenbarn med for mye jern. Han fikk migrene når han ble "for full" (av jern, altså) og måtte til "tapping" (=gi blod).

Med mineraler og vitaminer er balanse viktig, og lettest å oppnå gjennom et bredt, variert kosthold. (Og så er det enkelte av oss som må "tweake" balansen litt av ymse årsaker. )

Litt off-topic, men min sambo sliter alvorlig med migrene - og har nå (etter at jeg maste på at han måtte få tatt en ordentlig blodstatus) med et jernnivå på langt over 400 når øvre normalgrense er 200. Far hans må tappe seg jevnlig - antakeligvis hemokromatose? Sambo vil helst ikke "plage" legen, men jeg har sagt nå at han MÅ snakke med legen om det høye nivået, som var enda høyere sist prøve, OG at faren må tappes jevnlig. Dette kan jo være årsaken til den voldsomme hodepinen han har jevnlig - og at han har vært eksepsjonelt trøtt og sliten de siste månedene...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat