Vis enkelt innlegg
Gammel 21-07-11, 20:52   #1
sigridpia
Juniormedlem
 
sigridpia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 18
sigridpia er på en erverdig vei
Question

Ferie eller pause?

Jeg er veldig ny her inne og med å få kroppen over i ketose, og kom i ketolyse på tirsdag. Det var i hvert fall da jeg merket ketolysen først (med acetonlukta). Jeg har gått ned 1,6 kg ca. siden søndag, da det var den første dagen med "karbokutt" (eller i hvert fall sterkt redusert karboinntak - aldri matvarer over 5% karbo...) Så lurer jeg på om det er noe farligheter med å få kroppen inn i ketolyse? Er det skummelt/dumt/negativt på noe måte av meg å ta en "pause" i helgenene med ketolysen og spise mer karbo (altså ikke være i ketolyse i helgene) for så å drive ketolyse i ukedagene? Jeg vet jo at jeg går seinere ned i vekt da, men er det noe andre negative effekter? Er det slik at for å få best mulig effekt av ketolysekuren så må man være helt fast til den hver dag 24/7? Vanskelig for meg tror jeg å følge denne dietten hver dag (også i helgene) også når kjæresten min sitter på andre siden av bordet og lesker seg med karbo...
Takk for svar

sigridpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, hovedsakelig Atkins (induksjon foreløpig) Svar med sitat