Tråd: Dr. Hexeberg
Vis enkelt innlegg
Gammel 24-03-11, 11:16   #17
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Dr. Hexeberg

Jeg strevde også med å finne ut hva jeg kunne spise, hvor ofte det var lurt å spise, og hvilke regler jeg skulle forholde meg til. Leste masse, og ble nesten mer forvirret. Det står jo mest info om ketogent kosthold, og det er litt mer slit å holde seg til 20 kh om dagen enn 70.

Til slutt fikk jeg hjelp her på forumet til å finne en slags formel jeg kunne legge meg på, og det fungerer for meg. Dessuten begynte jeg å bruke diett.no, for å følge med på hvordan jeg lå an.

Jeg gikk ut fra ca 60-70 g kh, 50-75 g proteiner og 75-100 g fett om dagen, utfra en tanke om at proteininntaket skal være 1-1.5 x kroppsvekt, og fett bør være i hvert fall det.

Etterhvert har jeg funnet ut at min grense går på ca 20 g kh pr måltid. Går det over det, føler eg meg uvel. Litt vanskelig å spise nok proteiner, synes jeg, men ellers går det ganske greit.

Til frokost spiser jeg stort sett Hexebergs proteinbrød, til middag spiser jeg stort sett det samme som før, men har erstattet poteter med en ekstra porsjon grønnsaker. Lager mer Hollandaise og Bernaise enn før. Mellommåltider prøver jeg meg litt fram fremdeles, men har funnet ut at det er godt å ha noen avocadoer liggende. Ikke veldig begeistret for Skyr og cc, men det går ned det også, særlig med bær til.

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat