Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-08, 13:44   #10
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Endre litt på Ketolyse. Nille eller andre som er flinke med forskjellige filosofi

Opprinnelig lagt inn av Marley, her.

Hvordan vet jeg hvor mange khd jeg får i meg?
Jeg er helt grønn når det kommer til sånne ting. Jeg hadde planlagt å ligge helt unna khd, men høres ikke ut som at det er noe særlig lurt..

Nei det er IKKE lurt, for da stopper forbrenningen din. Det anbefales IKKE å ligge under 15 KHD, heller litt over enn under. Men det er jo viktig å fa de karbene fra riktige kilder, mesteparten bør komme fra gode "tillatte" grønnsaker som vokser over bakken, jeg synes de beste er rå eller dampede brokkoli- og blomkålbukketer, gul paprika og tomat bruker jeg også MYE av. Salat er også fint, men pass på å ha mye forskjellige grønnsaker i, for issalat og agurk feks er stortsett bare vann og har liten næringsverdi
For å finne ut hva du får i deg av karber må du se på matvaretabellen og veie det du spiser, da spesielt grønnsakene, for rent kjøtt er det jo ikke karber i. Det virker litt styrete i starten, men det går fort å komme inn i det og da sitter det i fingrene (sit. Gerd).

Håper det ga deg noen svar.

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat