Vis enkelt innlegg
Gammel 16-04-09, 17:43   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva er normalt blodsukkernivå?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg kjøpte meg en blodsukkermåler, mest for moro skyld.

Nå har jeg målt 2 timer etter måltidene og det ligger på 4.1-4.3, er dette normalt? Det rare var i morges, før jeg spiste noe som helst var målingen på 5.2 mot 4.2 i går kveld før jeg la meg.


Noen som har peil på dette?

Er så normalt, så!
Faktisk akkurat som det skal være!

Det skjer ting i kroppen om natten som gjør at fastende blodsukker om morgenen gjerne er høyere enn før man legger seg. Lever/nyrer/proteiner/glukose etc.

Fant denne forklaringen:
"Økt glucose(sukker)produksjon fra leveren og til en viss grad nyrene er årsak til at fastende blodsukker er for høyt ved type 2 diabetes. Det foreligger insulinresistens. Det vil si at leveren ikke skrur av sin glucoseproduksjon, som normalt, når mengden insulin i blod øker. Det er årsaken til at du kan ha et høyere fastende blodsukker enn om kvelden selv om du ikke har spist noe. "

Dette kan også skje selv om man ikke har dia2/insulinresistens!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat