Vis enkelt innlegg
Gammel 21-05-11, 11:35   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg mistet piffen for lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Eucalyptus, her.

Hm, begynner jeg å miste piffen rundt lavkarbo?
Har på en følelse av at noe kommer av Bergensturen for litt siden, 17. mai og så skal vi på tur denne helgen også. Holder meg nærmest lavkarbo på turene, men ikke 100%. Er ikke fysen eller noe sånt.. Etter helgen skal jeg rydde opp i hodet og få full kontroll!

Leser mye om fitness, trening og kosthold... Der blir det lagt vekt på viktigheten rundt gode karbohydrater og effekt av treningen. Blir nok påvirket der også- sukk.
Jeg trener en del... ca 4-5 ganger i uka med styrketrening. Får jeg full effekt av treningen med lavkarbo? Jo, forresten, jeg er mer småsulten. Sikkert fordi jeg ikke spiser nok fett de siste dagene. Er litt forvirret. Har ei venninne som har gått vekk fra lavkarbo, og over til lettprodukter på grunn av trening.

Kom gjerne med innspill, råd og veiledning. Mottas med et stort takk

Jeg er litt usikker på hva du ønsker innspill til jeg! Når du mener "mistet piffen for lavkarbo" - mener du at du mister motivasjonen for å spise lavkarbo og heller ønsker og spise annerledes fordi du trener så mye? Hvilke treningseffekter er du ute etter - styrke, utholdenhet, eksplosivitet? Hvordan måler du effekten i dag? Øker du belastning osv jevnlig? Altså har du en strukturert plan for treningen din?

Det finnes uttallige tråder her inne som omtaler trening og lavkarbo - og kroppen TRENGER ikke karbo før/etter trening. Noen "karber" seg litt opp til store fysiske utfordringer som løp, men de aller fleste trenger ikke dette. Blir du sulten av å trene på lavkarbo spiser du for lite mat tenker jeg

Sjekk at du spiser nok protein også når du trener så mye - siden protein er viktig for oppbygging av celler og restitusjon av muskler etter trening. 1 gram pr kilo kroppsvekt er gylden middelvei, trener du 4-5 ganger i uka kan du godt øke til 1.5 - 2 gram pr kilo kroppsvekt (jfr VOF-artikkel).

Lettprodukter gir økt sult, og du må øke på karbo hvis du reduserer fettet - er det det du har lyst til?

Hehe, dette ble mer spørsmål enn innspill er jeg redd - men det er greit at jeg forstår hva du mener før jeg kommer med støtte/råd osv

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat