Tråd: KnutteLOFF!
Vis enkelt innlegg
Gammel 09-09-10, 13:01   #105
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: KnutteLOFF!

Opprinnelig lagt inn av Biggie Small, her.

Interessante forsøk dere har

Jeg lurer på hva gjæren spiser for noe for å heve som den gjorde i trådstarters innlegg, er ikke mye karbohydrater i hverken gluten eller soya da. Og blir smaken egentlig noe, når den ikke får utvikle særlig av alkoholer og CO2? Bruker dere bakepulver i deigen også?

Min erfaring er at å bruke mer enn 50% glutenmel i en brødopskrift gjør den i overkant for "gummi" som forsterker seg etter en dag eller to.

Hvis man kommer fra loff/full karbo verden, og er kritisk til smak vil denne "loffen" holde mål eller er det mer "med mye smør på" type brød?

Mvh
BiggieS

Fant dette på nettet:

Sitat:

Gluten er en blanding av de to proteinene gliadin og glutenin. Gluten gjør det mulig for gjærbaksten å heve seg fordi gluten danner et nettverk av små vegger som holder gass og vanndamp innesperret i deigen. Gluten fungerer også som bindemiddel i deigen og gjør den lettere å jobbe med.

Pluss denne gamle tråden her fra lavkarbo.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat