Vis enkelt innlegg
Gammel 29-09-11, 11:58   #32
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: For de som er kalde/på platå - for ekstrem lavkarbo usunt?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Hva med rotgrønnsaker? De er jo bra holdbare i kjøleskapet og det trengs ikke så mye i en rett? Men de virker kanskje for kraftig på deg?

Om nøtter:
Vi bruker litt cashew eller pinjekjerner strødd over woken f.eks. Posen oppbevarer vi i kjøleskapet så de holder da bra lenge uten å harskne. Ulempen med nøtter er at de ofte er høye i omega6 igjen...

Jeg reagerer med kraftig blodsukkerstigning særlig på poteter og kokte gulerøtter. Og sannheten er at særlig disse to grønnsakene er noe av det verste jeg vet om! Spytta det ut som liten, og det har jeg ikke vokst av meg. (Noen burde se meg gå nedover gata med en lunchkake fra Deli de Luca. Et ulekkert syn ... ) Kålrot og sellerirot tåler jeg derimot veldig godt, og jeg prøver å spise mye løk og rød paprika, f.eks.

Jeg er jo veldig glad i nøtter, og det er kanskje den eneste matvaren jeg har problemer med å begrense meg på ... Men, ja, så klart det har nytte i matlaging. Satayspyd er jo f.eks en favoritt!

Synes faktisk det er litt vanskelig. Når det kommer til mat er jeg et vanedyr, og selv om kunnskapene stort sett er i orden, så blir det maks forvirring i forhold til eget kosthold når jeg plutselig skal gå fra mitt sedvanlige steinalderkosthold til noe mer variert.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat