Vis enkelt innlegg
Gammel 12-06-06, 21:28   #20
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Fjonkens lavkarbopasta!

Opprinnelig lagt inn av sirimor

Dette er jo helt supert! Flott at du har eksperimentert deg fram til denne oppskriften og at du deler den med oss. Ja for det er vel du som har slitt og strevd deg fram til denne oppskriften kan jeg tenke meg. I så fall, et godt stykke arbeid. Flinke Fjonken Takk skal du ha.

JEg saumfor utenlandske lavkarbosider, men fant bare oppskrifter som skulle smøres ut på ovnsplater og stekes i ovn.. Så tenkte jeg som så at da tager jeg en ordinær pastaoppskrift og bare bytter ut meltypene.. Og det gikk gitt..

Eneste jeg ikke er 100% fornød med er tyggekonsistensen. Men det kan jo komme etterhvert som jeg justerer oppskriften og prøver den ut mer. Mulig jeg hadde i litt for mye olje.. derfor jeg har satt 1/2 til 1 ss fordi sånne pastasaker må finjusteres for hver gang man lager det. Det har noe med fuktighetsnivået i melet å gjøre og størrelsen på eggene spiller også inn.. Så man må bruke litt skjønn når man baker pasta. Uansett om det er lavkarbo eller høykarbo..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat