Vis enkelt innlegg
Gammel 18-01-12, 15:15   #111
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har kun tatt selen i en kortere tid (et par uker). På boksen står det at hver tablett inneholder 20 mg, og jeg tar en tablett.
Jeg har målt anti-tpo og tras, men prøvene er negative.
Lugolsdråpene som jeg tar to av to ganger om dagen inneholder 5 gram ren jod pr 100 ml.
Jeg tar verken jern- eller c-vitamintilskudd. Holder på å blakke meg på kosttilskudd snart, det dukker jo stadig opp noe jeg føler jeg burde ta (tar nå i tillegg til selen og jod, magnesium, zink og d-vitamin).

Jeg skjønner deg godt. Jeg bruker et lite statsbudsjett på tilskudd...

Men - når du er hos legen kan du jo spørre om å få tatt en sånn selen-prøve. Så slipper du å spekulere. Jeg tar mye høyere selentilskudd enn 20mg...200mg... men du vet jo at kroppen min ikke tar opp noe som helst før under tvang... )
Det var noen her som nevnte av vi lavkarbere resirkulerer c-vitamin bedre...? Jeg tar kun c-vitamin sammen med jerntabletten for å få økt opptaket av den. Ikke ellers.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat