Vis enkelt innlegg
Gammel 23-01-08, 10:15   #1
Gutt69
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 3
Gutt69 er på en erverdig vei

Mitt første og siste innlegg (Min erfaring)- oppdatert 3 år senere

Hei alle sammen!

Ville bare fortelle litt om min egen erfaring. Det hele startet med at jeg våknet opp i romjulen og følte meg...ja ikke bra. Bestemte meg der og da for å gå ned 6 kg på 6 uker. Veide da 85 kg. Søkte litt rundt på nettet og fant fort ut at å sette kroppen i sk Ketose var noe jeg ville prøve. Skeptisk som alltid syntes jeg det var rart at man kunne spise såpass mye "feil" mat og allikevel gå ned. Brukererfaringene man leste om på forumet var jo veldig positive så dette skulle jeg prøve.
Tok derfor utskrift av Matvaretabellen og fant fort ut hva som kunne spises. Kjøpte kosttilskudd og fortsatte med min daglige tran.

Frokost bestod stort sett av egg/bacon + litt tomat, agurk + litt god dressing. Heinz ketchup bare MÅ jeg ha på egg så den var alltid med.
Lunsj bestod ofte av litt salat m/ost/skinke evt kylling.

Middager bestod ofte av Wok og div kjøtt/fiskeretter med grønnsaker.

Kvelds Litt ost, evt hva man hadde av "til overs" etter dagen.

Den store bøygen for meg var å holde meg unna brød - som jeg er veldig glad i - og øl :-) Men fast bestemt på min 6 ukers kur skulle dette ofres.

Etter en uke hadde jeg gått ned 4 kg på en prikk. Mamma mia tenkte jeg. Dette må da nesten bare være vann.
Neste uke gikk jeg ned 1 kg. Fornøyd med det også 5 kg på 2 uker.
Etter 18 dager var målet nådd. 6 kg ned. Helt utrolig.
Har aldri gått rundt og vært sulten og søtbehovet ble borte. Ikke følt meg slapp, snarere tvert i mot.
Eneste snacksen har vært en pose med Øffer Baconsvor som jeg hadde liggende i skapet som nødproviant :-)
Har kun orket å drikke 1-2 liter vann om dagen. Har også holdt meg unna lettbrus.
Har aldri kjøpt sk sticks for å sjekke om jeg har vært i Ketose - ikke sikkert jeg har vært det engang - men dette kostholdet har virket på min kropp i hvertfall.

Veien videre for meg nå blir å stabilisere meg med samme kosten på mine nå 78 kg -ja det fortsatte enda 1 kg ned. Er jo ned 7 kg nå :-)
Etter dette blir det å følge Lindbergs prinsipper. Mengden av brød, pasta, ris og poteter har jeg skjønt jeg må redusere. Øl derimot ofres ikke :-)
- Nesten en skam å fortelle men har ikke jogget en meter heller i denne perioden - ei heller vært på treningssenter...

Hilsen
Gutt 69 som har hatt kjempegod erfaring med denne kuren.

Lykke til videre alle sammen!
Takker også for et veldig bra forum med mange nyttige tips. - Bla de gode Polarbrødene til Ziggy. Anbefales.

- Kan jo være jeg må tilbake hit en gang senere også...hvem vet :-)

Carpe diem.


Sist redigert av Gutt69 : 10-08-11 kl 19:18.
Gutt69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert/Lindberg Svar med sitat