Vis enkelt innlegg
Gammel 09-10-12, 20:20   #6
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Gravid og B12-mangel

Er ikke injeksjoner sprøyter da?
Jeg kan virkelig berolige deg, kjære Klara.
Jeg var gravid i 2009 (og som du sikkert husker har jeg også PCOS). Jeg fikk også påvist et kritisk lavt nivå av vitamin B-12. Da var jeg ca like langt i svangerskapet som du er. Da bodde jeg i London, og fikk problemer med å få injeksjoner der, siden blodprøvene stammet fra Norge (merkelig og frustrerende system). Dette førte til at det tok 5 -6 uker fra jeg fikk påvist dette til jeg fikk begynt med sprøytene (jeg forsøkte å finne en lege som kunne hjelpe meg i London, men gav til slutt opp og dro hjem).
Formen var skral og elendig, B-12 mangel kan jo også føre til depresjon, så jeg hadde det tøft. Men så fikk jeg sprøyter, 5 sprøyter på 5 uker, og ble helt bra igjen. Min datter ble født to dager etter terminen, helt perfekt, frisk og rask. Ingen spor av noen mangel på vitamin B-12 i disse ukene. Jeg tror det er mest kritisk for moren, for barnet suger jo til seg det den trenger, det er jo faktisk en parasitt! Men du som er så heldig at du har oppdaget dette, trenger ikke å være bekymret.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat