Vis enkelt innlegg
Gammel 21-02-13, 14:37   #34
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Erstatning for havregrøt?

Opprinnelig lagt inn av Student1, her.

Nei, det er vel ikke det sånn sett Jeg har ikke glutenallergi (etter det jeg vet), og tror jeg heller jeg reagerer på stivelse når det gjelder korn egentlig. Godt å vite at de fleste ikke ser så mye galt med havregrøt, selv dere på streng (?) lavkarbo!

Det er mye stivelse i havre også (det ser man på det høye innholdet av karbohydrater), så sannsynligheten heller nok mer mot gluten. Mange glutenfrie produkter inneholder hvetestivelse - gluten er hveteproteinet, og mange ferdiglavkarboprodukter inneholder endel rent glutenmel. Så godt som ingen stivelse (kh), men altså mye protein (gluten).

Personlig tror jeg man kan trives med mange forskjellige nivåer av karbohydratinntak - har man en god blodsukkerregulering, er slank og aktiv er det ingenting i veien for å spise mer karbohydrater. Men jeg synes man skal være kritisk til kildene - at det er viktig å spise NÆRINGSRIKT uavhengig av sammensetningen forøvrig

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat