Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-13, 14:34   #133
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Barn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Lille34, her.

Generelt stoler jeg mer på en faglært enn jeg gjør på folk som kun har egne erfaringer og overbevisninger som grunnlag for sine meninger.


Generelt tenker jeg også på den måten du beskriver her. Men hva gjør man når de faglærte er dypt uenige om grunnleggende ting innen deres eget fagfelt? Jo, da går man bak begrunnelsene deres og vurderer hva som ligger til grunn.

Når man i tillegg har levd på et LCHF-kosthold i nesten syv år, og forbedret samtlige målbare helseparametre – stikk i strid med hva de faglærte påsto ville skje – begynner man å få bakgrunn for egne meninger.

Heldigvis er det ikke mange fagfelt hvor de faglærte er så diamentralt uenige som innen kosthold og helse. Snekkeren min og bilmekanikeren min stoler jeg fullt og helt på. En lege jeg kunne stole på, måtte jeg lete etter. Han jeg fant sier ofte «det vet jeg ikke», når jeg spør. Det er et godt tegn.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat