Vis enkelt innlegg
Gammel 25-06-14, 12:41   #15
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjøp av produkter utenfor EØS

Opprinnelig lagt inn av Darwin, her.

Nei, Pretty Pony, jeg anbefaler overhodet ingen produkter fra verken USA eller andre land. Jeg påpeker kun at terskelen er litt lavere i f.eks USA og Thailand når det gjelder enkelte naturlige kosttilskudd.
Og selvfølgelig har de farmasøytiske selskapene litt mer enn bare alturistiske hensikter.
Når du nevner et nyskapende medikament, så antar jeg at du snakker om Gurkemeie. Det er vel ingen som lenger betviler at dette er en viktig og lovende urt. Poenget mitt fra begynnelsen av, var at det fins mange andre urter som er like lovende og ufarlige, men som ikke er lov i Norge.
Det er sikkert riktig at de ansatte ved de store universitetene i USA ikke er dumme, men kanskje litt hjernevasket?
Og det er fint at vi har merking av produkter i Norge, Pretty Pony, men hvor mange tror du er klar over at nervegiften sodium lauryl sulfate har vært en del av sjampoen de fleste av oss har brukt i årevis. Den er merket, men ikke forklart. Dette er bare ett eksempel.
Og angående legen som omsider ga meg kuren for magesåret mitt; det var ikke den samme spesialisten som nektet meg det først. Men i dag tror jeg nok de fleste leger ville foreskrevet den.

Ehh. Nei. Ikke akkurat...Gurkemeie (se link, sånn apropos eksempelet mitt OG kreft-debatten OG det som ikke finnes i USA). Det finnes nyskapende medisin som ikke er alternativ, poenget mitt var vel at forskning og medikamentproduksjon går hånd i hånd- fordi de "utnytter" hverandre økonomisk og med ekspertise og ressurser.

Ang SLS, så ja, jeg har drevet skjønnhetsblogging noen år tilbake, og det har vært allmennkjent at SLS ikk var spesielt bra for hodebunn eller kropp i noen år. Det er dog mer et allergen enn en "nervegift". Hvis du først skulle nevne et eksempel innen kosmetikk har man langt verre greier enn det, som parabener av typen som tuller med hormoner- og det var en ganske stor skandale innen kosmetikkmiljøet da man oppdaget at produsenter av "100 % naturlige produkter" hadde solgt ting som var mer blanding av parabener og mineralolje, uten å deklarere det. Norske forbrukere som hadde kjøpt disse produktene (Jack Black, for de som var nysgjerrige), fra enormt store europeisk-baserte og Amerikanske nettbutikker (kremt), fikk pengene tilbake og en gigantisk unnskyldning.

At ikke alt i kosmetikk er FORKLART utenpå må man ta litt ansvar for selv som forbruker- vaselin er pur mineralolje, et biprodukt av oljeindustrien. Gjør som regel ikke mye skade, men kan fremkalle kviser og stenge fukt ute, skal man skrive det i innholdsfortegnelsen?

Sjampo med SLS, "nervegiften", er fortsatt det de fleste bruker i dag, og det finnes i mye annet, så ring VG og fortell dem at det norske folk (verdensbefolkningen) vasker seg med nervegift?

Å gå over til mer naturlig kosmetikk er en god idé for mange av oss. Iherb og Norske produsenter som kremfresh.com selger veldig mye bra som ikke inneholder tull. Men å gå fra det til urtemedisin fra Thailand?

Og, leger, spesialister eller ikke, er ikke allvitende. Og som du selv sier, de fleste leger i dag ville nok foreskrevet det- fordi leger flest har så mye å gjøre at de faktisk ikke holder seg oppdater på alt. Og innenfor medisin er det SÅ mye vi ikke har oppdaget enda. Det kan hende det finnes ting som kan hjelpe meg eller deg her og nå som ikke legene våre foreslår, fordi vi ikke vet om det- det kan man ikke skylde på bestikkelser, trusler, det er ikke inkompetanse en gang.

Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold Svar med sitat