Vis enkelt innlegg
Gammel 14-09-10, 09:09   #32
aliasdictus
Medlem
 
aliasdictus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 206
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Sv: Høyfettkosthold og utholdenhet

Interessant! Husk å fortelle om erfaringene dine her Jeg har forsøkt litt frem og tilbake ift karboinntaket i det siste, og synes ikke å merke at kostholdet mitt påvirker utholdenheten i negativ retning. Jeg spiser sånn ca "vanlig" karbomat lørdager og søndager (the metabolic diet.) Nå har jeg ikke trent de aller lengste turene i det siste, men har holdt meg mest til intervaller og intensiv styrketrening, og på de øktene merker jeg fordelen med inntak av litt karbo. Samtidig merker jeg at fettforbrenningen fungerer godt, for jeg kan godt trene hardt uten å ha spist frokost først. Gjorde jeg det før var jeg knust etter 15-20 min, og ble kvalm og uvel etterpå.

For øvrig vil jeg anbefale VOF - vitenskap og fornuft. http://www.vof.no/ Første nummer er ute nå, og inneholder et intervju med Bjørn Ferry. OL vinneren på lavkarbo. Veldig interessant! Han ligger på ca 100-125 gram karber pr dag, og trener nok en del vil jeg tro.

__________________
Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has. (M.Mead)
aliasdictus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf - Svar med sitat