Tråd: Jente 15 år
Vis enkelt innlegg
Gammel 18-10-11, 23:18   #10
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Jente 15 år

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Spis mer grønnsaker og mindre sukker, godteri, pasta og ris. Begynn å trene noe som former kroppen som yoga, pilates eller svømming. Mer skal det ikke til.

Beste formen for trening er styrketrening. Det former kroppen, ikke yoga, pilates eller svømming.

Jenter - derfor fungerer ikke treningen og dietten deres

Styrketrening er det eneste som kan endre fasong på kroppen din. All annen trening gjør den bare større eller mindre med samme fasong som den du har nå. Sprettrumpe, store biceps, faste lår, 6-pack eller hva det nå er du ønsker deg, det får du kun gjennom å trene musklene sterkere. Og den beste måten å trene musklene sterkere, er å trene med vekter.

Så om du trener timevis i uka, med spinning, aerobics, jogging eller hva som helst, og likevel ikke er fornøyd med utseendet på kroppen din, så er det meget sannsynlig at den komponenten du mangler er litt ordentlig styrketrening. Og om du trener styrke, men fremdeles ikke er fornøyd, så trener du enten feil, eller du spiser for dårlig, eller du er for utålmodig. For så lenge du gjør ting riktig, så kommer resultatene!

Slik former du kroppen din

Myter rundt jenter, styrketrening og kosthold

Jenter og styrketrening. 4 ugyldige unnskyldninger

Poenget mitt er: Trening er dritbra. Men ikke tro at ved å løpe mila på tredemøller og x antall timer på yogamatte forandrer kroppen i noe stor grad.

(Når det er sagt; det krever like mange timer på kjøkkenet som på treningsstudioet for å oppnå det man vil ha. Det holder ikke å trene og tro at det er det eneste..fysisk aktivitet er nødvendig for alle kropper hvis en har lyst å holde seg frisk (er min mening)).

Og du jente på 15 år - hvis du er veldig glad i søte ting (som meg), så er det fullt mulig å finne alternativer til godis på lørdagen. Det er mange gode oppskrifter på nett. Jeg vil anbefale www.kriweb.no og www.dedication.blogg.no for smarte oppskrifter som er sunne, søte og gode.

Og..ikke slank deg, du er ikke feit. Men ta vare på kroppen din! Du vil takke deg selv om 10 år, for at du ikke startet på eviglang sultekur, men heller sørger for at du er frisk via godt kosthold og bra trening

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat