Vis enkelt innlegg
Gammel 18-07-14, 21:48   #288
Hubba Bubba
Medlem
 
Hubba Bubba sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 239
Hubba Bubba har en fantastisk aura rundt segHubba Bubba har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ja, spesielt i starten. Sukker er gift for kroppen, og når den jobber hardt for å kvitte seg med dette har den ikke kapasitet til å ta tak i andre ting. Dessuten er insulin veldig betennelsesfremmende, og sukker/rakse karbohydrater trekker mye insulin som igjen vedlikeholder betennelsestilstander.
Og kroppen prioriterer som oftest å bli frsik før bli tynn, så om den hele tiden må reparere seg selv vil den ikke har overskudd til å slippe kiloene heller.

Ikke det jeg vil høre men trenger å høre. Jeg har vel ikke tatt inn over meg hvor lite insulin kroppen tåler ifm betennelser. Jeg vurderer strikt lavkarbo når jeg begynner i jobb igjen til høsten. Selv om jeg har spist is og sjokolade i det siste så har vel jeg ikke gått over 100 g kh. Om vekten står i ro etter går litt opp så er det vel de skjulte problemene som er værst .

Jeg merker ca 7 kg godt på utsende. Føler meg mere vel og synest jeg ser bedre ut. Jeg er langt fra slank men det å ha litt romsligere bukse og at knappene på skjorten ikke er på spreng gjør noe med tankene om meg selv når jeg ser i speilet.

Hubba Bubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat