Vis enkelt innlegg
Gammel 03-05-11, 22:04   #66
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Lavkarbokosthold for små barn

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Men problemet er at jeg ikke noe sted i denne tråden har skrevet "litt av alt?". Det du muligens blander det sammen med er spørsmålet mitt "Blir barna dine aldri nektet å få noe?". Det var faktisk helt seriøst ment, men jeg har ikke fått noe svar.
-

Du fikk svar sent, fordi jeg ikke er på nett på dagtid. Det står rett over her.

Jeg tenker ellers at det viktigste er å bygge opp matglede rundt sunn mat. Gi barna et godt grunnlag for egne valg senere. Jeg kan bestemme hva de spiser det første året, og i stor grad de påfølgende årene. Men etterhvert bestemmer de selv.

Vi lager også mat av råvarer, ikke poser og glass, og barna er med på kjøkkenet stadig vekk. Jeg tror det er lurt. Da ser de hva mat består av. Men de er veldig glade i pølser, så vi har det også iblant, selv om det ikke er det beste jeg vet.

Jeg har ikke tro på å forby mat som inneholder sukker, men vi begrenser det jo. Lavkarbo-mat smaker godt, hvilket gir masse god kostholdspåvirkning helt av seg selv.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat