Vis enkelt innlegg
Gammel 29-10-06, 11:46   #2
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Optimale Smoothies

OE smoothie #1

3 stk hele egg
75 gr Meierismør
30 gr Kesam med vanilje
150 gr Rømme
50 gr mandler
100 gr frosne jordbær/bringebær/ skogsbær el.l.

Ha alt i blenderen, sett på lokket, og kjør til smoothien er slik du ønsker den.

Blei utrolig fornøyd med denne, har variert med å bytte ut noe av mandlene med peanøtter, pistasjenøtter eller hasselnøtter. Ellers har jeg også hatt i litt 75% sjokolade...

Som mange ser så benytter jeg hovedsakelig mettet fett i mone smoothies, og bakgrunnen for dette finner man i de andre OE trådene. Kort fortalt skyldes det at de mettede fettsyrene ikke oksiderer like lett som de enum- og flerumettede fettsyrene gjør, noe som resulterer i at en reduserer mengden av frie radikaler i kroppen sett i forhold til å bruke enum- og flrumettede planteoljer. Har ikke prøvd med cocosa eller lignende, men ser for meg at kokossmaken kan bli vel fremtredende...

Selv bruker jeg hele egg i smoothien.Jeg er mere opptatt av at jeg på denne måten tilfører kroppen vitale animale enzymer i fullstendig ubehandlet form, noe som uten tvil vil ha positiv effekt på kroppens opptak og bruk av enzym- og proteinforbindelser i eggehviten, enn jeg er bekymret for innholdet av de såkalte trypsinhemmerene i kroppen.


.


Sist redigert av Ziggy : 29-10-06 kl 11:57.
Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat