Vis enkelt innlegg
Gammel 01-07-13, 23:59   #6
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Få ned blodsukker, litt krise

Nå er det proteiner i det absolutt meste vi spiser, blant annet ost, egg og fiberrik.
5-10 karbohydrater er etter mitt syn litt for lavt om du skal få dekket inn alt av vitaminer og mineraler fra kosten.
Følger man ketolysekuren skal man ligge på 15 karbohydrater, så vidt jeg har forstått. For min del virker det vanskelig og få i seg nok mat om karbohydratene er så lave og proteinmengden i tillegg er veldig lav.

Når det gjelder at diabetikere skal være forsiktige med proteiner, så gjelder det om man har dårlig blodsukkerregulering og dermed økt fare for nyretrøbbel.

Hva spiser du gjennom dagen til de forskjellige måltidene?
For meg selv ser jeg at skal jeg holde blodsukkeret stabilt og lavt, så er sammensetningen av måltidene viktig.
F.eks. om jeg spiser en kiwi som et lite mellommåltid, så spretter blodsukkeret opp. Spiser jeg kiwien sammen med nøtter og/eller pisket fløte så er det såvidt blodsukkeret leer seg.

Når det gjelder muskelsykdom og protein, så aner jeg ikke og jeg vet heller ikke hvilken sykdom det er snakk om, men jeg kjenner ikke til noen sykdommer som tilsier at man ikke kan ha protein i det hele tatt.
Maten vår består av tre byggestener og den eneste som vi kan klare oss nesten uten, er karbohydrater.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat