Vis enkelt innlegg
Gammel 26-03-10, 14:18   #34
akkeber
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 23
akkeber er på en erverdig vei

Sv: Barn på lavkarbo

Hm,mange kloke ord her!! Jeg har 5 barn,16,13,snart 3,snart 2 og 3 mnd.
16 åringen hun er en snope,kake,altsomharmedsukkerogkarbohydraterågjøre !!Er ikke overvektig,men "valpefett" hun mener selv hun er tykk,(noe hun ikke er) men fortsetter i samme dur !! Jeg prøver å forklare kombinasjon mat og trening..Lavkarbo har jeg aldri prøvd før men det skal jeg nå.......
13 åringen har er også denne altsomharmedsukker,kjeks,muffins,snop ja den leksa der å gjøre MEEEEn han er til gjengjeld "dryge" for å si det sånn og kunne trengt å "vokst" av seg noen kg.... Han liker ikke poteter (dvs kokte) ellers blir alt annet innhalert!!Bortsett fra grønnsaker da! Det er jo FY i begges munn stortsett!
De to minste liker ikke poteter og helst ikke grønnsaker heller...
Dere kan skjønne min frustrasjon når jeg lager mat?? Jeg og mannen,elsker grønnsaker,salater og god mat...JEG LAGER IKKE 6 FORSKJELLIGE RETTER for at alle skal være "HAPPY" altså.....
-Nå FULLAMMER jeg så jeg må vel ha litt karbohydrater? Merker nå etter 4 dager med SVÆRT lite karbo at jeg er både svimmel,irritabel,og ikke minst fryktelig sulten og hodepine!!
Har nå sittet i flere timer og trålet gjennom oppskrifter for å finne noen som er passende til frokost/lunsj/middag og kvelds som jeg mener og tror og ikke minst HÅPER alle vil like!!! IKKE ENKELT!!

HAR NOEN NOEN GOD RÅD OG TIPS?Jeg er ikke verdens beste kokk.....og må innrømme at jeg ofte tyr til skive med nugatti for å få noe i ungene med FRYKTELIG dårli samvet!! NUgatti er jo like gale som brunost sies det!!

__________________


akkeber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Fedon/lavkarbo Svar med sitat