Vis enkelt innlegg
Gammel 13-06-08, 15:21   #45
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Hvorfor skal vi bare veie oss en gang i uken?

Repetere megselv litt jeg... Tror forskjellene her kan ligge litt i hvilken lavkarbometode folk benytter for å gå ned i vekt, jeg?

Dersom man følger et opplegg, la oss si Atkins/Ketolyse ETTER BOKA, er det ikke nødvendig å veie seg hver dag. Det er jo fordi disse oppleggene VIRKER, og stikkprøvene med veiing en gang i uka er kun for å holde motivasjonen oppe pluss å ha et mål på hvor godt dette fungerer for den enkelte kropp De som sprekker eller skeier ut, spiser for mye osv, kan like greit kontrollere inntaket ved å veie maten, enn å veie segselv etter hvert måltid (selv om det egentlig er grundig spesifisert fra før i disse filosofiene) Fokuset på disse kurene er ikke bare slanking, men også en livsstilsendring (der man lærer seg å spise riktig mat, riktige mengder osv), og derfor er slike kontrollredskaper som kroppsvekt fra dag til dag irrelevante

For de som lager eget opplegg / ikke klarer følge kurer til punkt og prikke / følger kurer med større frihet, kan sikkert det å veie seg hver dag ha mer for seg. Dette er fordi at her får man ikke like stor veiledning og begrunnelse for hva og hvordan man skal spise, hvor mye osv. I en sånn situasjon kan kanskje det å veie seg hver dag være en hjelp/pekepinn på hvordan kroppen reagerer?

Selv synes jeg nok fortsatt at det er ganske sykt å veie seg hver dag. Dette handler ikke bare om slanking, det handler om en livsstilsendring! Når man VET man spiser riktig mat i riktige mengder, finnes det ingen grunner til å veie seg hver dag lenger

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv

Sist redigert av Marita : 13-06-08 kl 15:27.
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat