Vis enkelt innlegg
Gammel 16-10-11, 11:45   #5
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: PCOS og lavkarbo-kosthold

Hei, det blir enklere for deg å finne en retning å følge, for å finne ut flere variasjoner osv. Kanskje du kan undersøke hva Fedon Linberg står for?
Ellers synes jeg du spiser mye knekkebrød. Jeg ligger vel på ca 70 gram, og da spiser jeg to knekkebrød til frokost og kanskje litt fullkornprodukt til middag, men ofte ikke.
Det er noe med sammensetningen av måltidene du må tenke på, og som du lærer gjennom f eks Lindberg. Han har også endel forslag til oppskrifter i bøkene sine som jeg sterkt kan anbefale. Der vil du også få et innblikk i den beste sammensetningen av fett og karbohydrater. Når jeg ligger på rundt 70 gram, må jeg passe mer på hvor mye fett jeg får i meg f eks.
Lykke til, jeg har spist meg frisk med lavkarbo, var veldig insulinresistens for noen år siden, og nå er verdiene helt perfekte. Mange av PCOS-symptomene er borte, bortsett fra hårvekst i ansiktet. Men jeg må jo alltid leve på et karbohydratredusert kosthold.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat