Vis enkelt innlegg
Gammel 02-08-11, 18:08   #8
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Oversikt over de mest næringsrike grønnsakene?

Jeg tar vanlig vitamintilskudd og tran, så jeg har vel i grunnen forsøkt å bruke grønnsaker som har godt med antioksidanter, og en tommelfingerregel er at de med sterke farger ofte har godt med dette (som også gjelder bær, som vi heldigvis kan spise litt av - blåbær, bjørnebær, jordbær, bringebær).

Jeg har ikke noen planer om å begynne med algedrikker eller annen merkelig supermat, men bruker gjerne hvitløk/ingefær/chilli/kanel og andre gode kryddere - og fargesterke grønnsaker som paprika, tomat, spinat, gulrot - i den utstrekning jeg kan (siden en del av dette også dessverre inneholder karber i varierende mengder, som gulrot).

Det blir litt telling med disse grønnsakene, men det er jo greit å få bonusen med alle sporstoffene og antioksidantene, når vi først spiser karber

http://www.bama.no/eway/no/tema/helse/index.aspx har en del helt ok og relativt nøytral informasjon, om hvorfor man bør spise forskjellige typer grønnsaker. Det er mye fantatiske helsekostsider der ute, som sikkert skal prakke på deg acai-bær til 500 kr måneden, for å sette det på spissen.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat