Vis enkelt innlegg
Gammel 24-08-07, 09:59   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Noen spørsmål ...

Opprinnelig lagt inn av Soul, her.

Er malt bedre en sukker?

Er Fedon-sukker bedre enn vanlig sukker?

Er økologisk honning bedre enn sukker?

Takk for svar.

Hverken malt (som er en sukkert art) eller sukker skal brukes på lavkarbo, - så nei, malt er ikke bedre enn sukker. Men om du ikke går på noen lavkarbo diett er kanskje malt hakket bedre. Etter min personlig mening er det like ille og har de samme virkninger på kroppen.

Fruktose (fedon sukker) er bedre enn sukker,men skal heller ikke brukes i store mengder. Går du på Ketolyse eller en annen ketogen diett er det for mye kaber i dette også. Er du diabetier er det også bedre enn sukker på grunn av innvirkningene på blodsukkeret.

Økoloisk honning kan heller ikke brukes på noen lavkarbo diett. Men omdu spiser et "normalt norsk kosthold" spiller det vel liten rolle om du bruker honnging eller sukker, det er like ille !

Om du MÅ bruke mel er spelt bedre enn vanlig mel. Men jeg ville har prøvd bokhvete isteden. Det er ikke egnetlig et korn, men en nøtt som er malt til mel. Funker som mel og er mye sunnere.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat