Vis enkelt innlegg
Gammel 19-10-10, 20:10   #8
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolysediett igjen?

Opprinnelig lagt inn av mama67, her.

Jeg har også lest at det er vanskeligere å komme i ketose ved senere forsøk, så det var jeg forsåvidt klar over. Lite motiverende er det, uansett.
Husker at jeg bare gikk ned 2-3 kilo totalt da jeg holdt på sist, og det er jo bare vann!
Spiser mest proteiner og noe fett når jeg er på diett. Og jeg testet med stix da jeg prøvde igjen, så derfor vet jeg at jeg ikke var i ketose.

Hvordan kan man regne ut hvor stort glykogenlager man har? Det har jeg aldri hørt om.
Takk for svar, forresten

Masse fett må til... og gå for mest proteiner funker ikke, ettersom proteiner også trigger insulin (ikke så stor grad som karbohydrater) Og stopper fettforbrenningen. Kroppen kjører mest på proteiner istedenfor.
Testet du flere ganger på stixen? Det kan godt være at du har brukt opp ketonene i blodet og dermed ikke ha overskudd slik at den havner på urinen. Har du nettopp trent, er jeg 99% sikker på du ikke vil få utslag på urinstixen

Det der med å beregne glykogenlageret ditt er så enkelt som, ta antall x kg du gikk ned i vann de første dagene og så å ta å dele på 4, da har du antall karbohydrater i gram.

Forutsetter at 1 gram kh trekker 3 gram vann.
Ganger du det med 4kcal pr kh gram får du glykogen lageret ditt i energi(kcal)

F.eks. du mister 3 kg vann+KH de første dagene => 25% av den vekta er KH.
3000/4= 750g
KH i kcal: 750 [g]*4 [kcal/g]= 3000kcal.
Hvis du forbrenner 2000kcal pr døgn, vil det ta ca 1.5 dager å gå i ketose.

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat