Vis enkelt innlegg
Gammel 19-03-13, 14:37   #28
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Anmeld Vita Hjertego for villedende markedsføring

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Selvfølgelig og de aller fleste her inne skyr vel Vita Hjertego (gjennomprosessert mat) som pesten.

Jeg synes allikevel det er viktig og ta tak i slike ting og røske litt opp i villedende markedsføring, ikke minst med tanke på at mange (svært mange) tror at det er utelukkende sunt og spise alle disse overprosseserte lettmargarinene, nøkkelhullsmerkede produkter og diverse andre lettprodukter. Kall de dumme, lettlurte, ignorante, ja hva du vil, men store deler av Norges befolkning har ikke tatt et bevisst valg i hva og hvordan de spiser slik som vi på lavkarob.no har gjort. De følger strømmen, kjøper "spennende, nye, lettvinte" produkter fra butikken og lar seg påvirke av reklamens makt i stor grad. Svært mange tror seriøst at så lenge de spiser produkter merket med nøkkelhull, lett, mindre fett osv., så spiser de sunt og sier de på reklamen at mettet fett er farlig - ja, så er det farlig.

For min del gjelder ikke bare dette Vita Smertego' produktene, men juks og fanteri generelt i matvareindustrien og ikke minst reklamen som blir brukt. la oss få en folkebevegelse mot dette på et generelt grunnlag for å gjøre meningmann mer bevist på sitt eget kosthold, enten man spiser høykarbo eller lavkarbo. Selv om jeg tror det blir ytterst vanskelig her hjemme på berget, folk her skriker jo etter billigst mulig mat (mye søppel), fremfor rene råvarer og kvalitet

Jeg tror da vi er enige i at matreklame som denne beveger seg langt over kanten i hva de hevder og at det er mye "mat" som er omtrent like næringsrik og bra for kroppen som papp der ute ... men etter min erfaring så reagerer altså aksjeselskaper ubetinget raskest når forbrukerne stemmer med lommeboka. Her ønsket jeg å nytte høvet til å fortelle Mills hvordan deres nye reklame får meg som forhenværende kunde til å reagere. Dersom mange nok reagerer som meg så vil den reklamen der forsvinne.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat