Vis enkelt innlegg
Gammel 04-03-12, 20:59   #1
Tone-Rose
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 42
Innlegg: 212
Tone-Rose har en fantastisk aura rundt segTone-Rose har en fantastisk aura rundt seg

Hvordan få ungene til å spise grønnsaker?

Guttene våre er 2 og 4 år. 2 åringen er villig til å smake på alt, men han spytter ut grønnsaker, om det er kokt, rått, stekt, dampet, med krydder, blandet i gryterett etc... 4 åringen vil ikke smake engang, han plukker ut alt av grønnsaker fra maten. Vi serverer grønnsaker hver dag til middag, i alle former, smaker og typer... Men ingen av dem spiser grønnsaker. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med grønnsakerne for å få de til å spise det?? noen som har tips??

4 åringen elsket grønnsaker fram til for ca 1 år siden. Han elsket avacado, tomater og diverse mos/stuing/stappe jeg lagde, men nå er det ikke snakk om heller. Fram til nå har vi bare servert grønnsakerne på tallerken sammen med kjøtt/fisk/kylling og lager ikke noe mer styr av det, maser ikke på de, og håper at de en dag vil glemme at de "ikke liker" grønnsaker. Forsøker å blande det inn i maten også, men da ender det med at de sitter å plukker, og ofte at de ikke spiser noe.... Neste måltid etter middag er kvelds, og de får som regel ingenting imellom de to måltidene, spiser de ikke middag må de vente til kvelds... og det har de ikke noe imot å gjøre....

Frukt elsker de derimot.... er disse grønnsakerne som er så vrien.... tips tips tips???

__________________




Skriv gjerne en kommentar i Dagboka mi
Tone-Rose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat