Vis enkelt innlegg
Gammel 04-03-12, 21:42   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få ungene å spise grønnsaker?

Opprinnelig lagt inn av Åssi, her.

husker min bror og fetter (og sikkert meg også) var akkurat like som dette. Har fått vite i ettertid at det ble most grønnsaker, så vi ikke kunne kjenne klumpene, og puttet i alt fra pizzasaus, tomatsaus osv... Og ikke nevn noe til dem om at det er grønnsaker i det, vi fikk vite at det var "barneversjonen", altså uten det vi anså som "ekkelt". nam nam, vi gomlet!

Pizza/pastasausen her i huset består av alt jeg har av grønnsaker kuttet i små biter og frest/kokt i endel olje til de akkurat faller sammen. Tilsett tomatpure, sukkerfri ketchup eller litt billig pastasaus på glass + fløte og alle urter, krydder etc man vil. Moses godt med stavmikser og brått spiser selv den mest kresne unge masse grønnsaker uten å vite det!
Kompisen til Snuppa ler av det selv, han. Han liker ikke løk eller hvitløk, paprika eller vårløk! Bare her i huset, for her ser det ikke ut som grønnsaker og han elsker pastasausen min!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat