Vis enkelt innlegg
Gammel 16-09-06, 10:21   #3
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Dere som har nådd målet.... (eller tanker om å nå målet...)

Opprinnelig lagt inn av LilleVille

Hvordan spiser dere nå? Jeg har fått med meg at de fleste som har gått ned mye med lavkarbo, ofte raser opp igjen nesten like fort hvis de begynner å spise karbohydrater igjen. Men jeg klarer fortsatt ikke helt å se for meg resten av livet uten potetgull, smågodt, cola og boller jeg da.. Jeg håper jo at når jeg når målet mitt, kan jeg spise tilnærmet normalt etterpå, og kose meg litt ekstra på lørdager.. Hvis dette går rette veien, har jeg uansett mange mange mnd før jeg når målet, og innen den tid har jeg kanskje funnet nye måter/matvarer som kan regnes som kosemat.. men foreløpig gjør jeg det fordi jeg MÅ ikke fordi jeg ikke savner "alt det andre"...

Så derfor lurer jeg, hva tenker andre om dette? Og hvordan har dere løst det? Og hvordan går det??


Jeg har tenkt og gjort akkurat slik mange ganger....
Det er nettopp det å tenke slik som får oss opp i vekt igjen.

Så mine tanker er:

  • Aldri å kunne spise "normalt", det er jo det som har fått meg feit!
  • Kostholdsendringen er total, ellers har det ingen mening å holde på.
  • Å spise potetgull, slikkerier er gift. Øl og brus også.
  • Etter en langvarig veknedgang vil det ikke gjøre noe å skeie ut en sjelden gang. Kanskje 6-10 ganger i året. Det er ikke en dags kosthold som ødelegger. Det er hverdagskosten.
  • Det å tro at kroppen min er "frisk" og tåler såkalt normal kost er en utopi. Men man kan jo for såvidt gjøre det, og så løpe ei mil-ofte. Det funker jo også. Ingen aktive langrennsutøvere er feite. Men se på Kjus/Åmodt, de sliter, selv med all treninga de gjennomfører.
Summa summarum er regelen klar.
Aldri tilbake til det gamle kostholdet. Jeg vil videre med livet, ikke opp i vekt.

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat