Vis enkelt innlegg
Gammel 09-06-05, 21:01   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av TinaF

nå havner jeg nok litt i feil tråd, men men..

jeg pleier å blande jordbør med cottage cheese.. er dette noe jeg bør unngå på induksjon? det er jo verken mye karber eller kalorier i cottage cheese'en, og jordbærene er ikke altfor gale de heller. tenker det som litt kos av og til..

Om du følger Atkins induksjon skal du ikke spise hverken cottage cheese eller jordbær. Begge disse kommer på vedvarende. Cottage cheese på steg 2 på lista (andre oster) og jordbær kommer på steg 4 (bær og meloner).

I den norske utgaven har den viktige vedvarende stigen, den som viser hvilken rekkefølge det er tjenelig og tilbakeføre visse matvarer i kostholdet på, ikke blitt tatt med i det hele tatt. I min engelske utgave (2003) står denne på side 171:

Uke
1. (25 karbohydrater pr dag) Mer salat og grønnsaker fra tillatte matvare lista
2. (30 karbohydrater pr dag) Friske oster (som cottage cheese etc)
3. (35 karbohydrater pr dag) Frø og nøtter
4. (40 karbohydrater pr dag) Bær og visse meloner
5. (45 karbohydrater pr dag) Vin & andre lavkarbo spiritus
6. (50 karbohydrater pr dag) Belgfrukter, bønner
7. (55 karbohydrater pr dag) Frukt (utenom bær og meloner)
8. (60 karbohydrater pr dag) Stivelsesholdige grønnsaker
9. (65 karbohydrater pr dag) Korn

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat