Vis enkelt innlegg
Gammel 29-09-11, 15:28   #41
Efterår
Medlem
 
Efterår sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Danmark
Innlegg: 97
Efterår har en fantastisk aura rundt segEfterår har en fantastisk aura rundt seg

Sv: For de som er kalde/på platå - for ekstrem lavkarbo usunt?

Meget interessant læsning og måske svaret på mine problemer
Har altid været overvægtig men i 2009 startede jeg på et kosthold med ca 1200 kcal og massere af grønt/alt var tilladt, ca 300 g kød, lidt mælkeprodukter og 30 g brød/gryn samt minimalt med fedt (15g)og jeg tabte mig til min naturlige vægt Men jeg blev syg af stress og fik lavt stofskifte og senere konstateret knogleskørhed i en alder af 36 år. Så jeg blev anbefalet LCHF og for første gang i mit liv har mit blodsukker været stabilt. Men jeg har taget ca 8-10 kg fedtvæv på og har ligget på 1400/1900 kcal, ca 20-30 g protein, 5g kulhydrat og 70-75 g fedt. Jeg vil nødig væk fra dette kosthold men jeg kan heller ikke holde til at tage mere på - vil MEGET GERNE af med de overflødige kg, men hvordan skal jeg bære mig ad? Hvis jeg ligger på 1200-1600 kcal pr dag hvor meget fedt, protein og kulhydrat skal jeg så have? Skal jeg øge med ca 5 g kulhydrat ad gangen? Jeg syntes at det er svært at overskue hvordan jeg skal gribe det an. Er i denne uge startet på at spise grønt og olie/nødder til morgenmad - har en ide om at det hjælper kroppen til en rolig start og jeg får en god basisk start Gode råd modtages med kyshånd

Efterår er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Primal Blueprint / Paleo Svar med sitat