Vis enkelt innlegg
Gammel 29-09-11, 17:45   #43
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: For de som er kalde/på platå - for ekstrem lavkarbo usunt?

Opprinnelig lagt inn av Efterår, her.

- har en ide om at det hjælper kroppen til en rolig start og jeg får en god basisk start Gode råd modtages med kyshånd

Skulle gjerne gitt råd, men sitter fast/ustabil på et platå nå og prøver meg frem som de andre her. De siste 2 dagene har det ikke vært noe puls-ubehag eller mye mindre ihvertfall, men har da fått litt halsbrann (magesyre i halsen) under søvn. Men for dere som er kun 10-40 kilo overvekt kan dere jo velge å trene 500-1000 kcal pr. dag. Siden karbohydrater via omdannelse til glukose "brennes først", kunne det kanskje hjelpe på toleransen..?

En annen metode Skaldeman nevner er at man kan separere ut karbohdrater, dvs. ta de på dagen alene uten ekstra fett, og så vente noen timer før man spiser fett/protein-mat. Det høres fornuftig ut for insulinrespons.

Interessant med lillefinger og ringefinger-nummenhet. Jeg antok det var fordi jeg lå med presset arm (bøyd sammen under hodet f.eks.) når jeg sov og at jeg hang på den armen når jeg satt ved PC'en. Etter at jeg justerte stolen noe opp og sov med håndkle rullet rundt armen så jeg ikke bøyde den i søvne ble jeg bra igjen etter en uke. Jeg gjorde også noen repetisjoner som hjalp på dagtid: http://www.livestrong.com/article/37...gers-at-night/

Masse diskusjoner frem og tilbake når det gjelder fettcelle-"død" kanskje mest genetisk det også? Noen påstår trening hjelper for fettcelle-reduksjon, hadde vært fint hvis det var tilfelle.

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat