Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-11, 18:40   #1
Makronella
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 143
Makronella har en fantastisk aura rundt segMakronella har en fantastisk aura rundt seg

Egg i muffins form (bilder)

Lena Beatrice postet for en tid siden Artig med egg . I oppskriften hun linket til var det brukt egg og spekeskinke. I dag letet jeg i kjøleskapet etter passe lunsj da jeg husket på hennes innlegg - og dermed var lunsjen bestemt.

Jeg fisker frem min silikonform til muffins -kler to av hullene med skinke -har ikke spekeskinke så vanlig får holde.


Knekker et egg ihver skinkeform. Jeg kutter litt i plommen - liker ikke flytende eggeplommer, aner ikke om den vil være flytende men tar ingen sjanser.


I ovn ved 200 grader -men jeg ser fort at 8 min som står i oppskriften ikke holder her -må opp i 12 før egget er fast. Skineken som er over egget ser litt mørk ut , men er fult spis bar


Morsom vri på to egg - har oen skiver paprika og agurk på tallerkenen og topper det hele med en skje tatziki.


Utrolig lite som egentlig skal til før gjøre to egg mye sprekere, og jeg føler at jeg virkelig har hatt en skikkelig gourmet lunsj

__________________

Makronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat