Vis enkelt innlegg
Gammel 04-01-12, 19:52   #1
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Marellas saftige smørbrød

Er det noen her som har prøvd Nannas smørbrød? Ja, jeg tipper at de fleste her har prøvd den, eller noe annet godt fra Nanna, som knekkebrødene eller noe... Jeg er så glad for hennes bidrag til gode oppskrifter

Jeg skulle bake Nannas smørbrød igjen i dag, men så fikk jeg pluttselig lyst til å slenge oppi litt ekstra, og spare litt på noe annet... Jeg skrev ned det jeg laget, og jeg syns resultatet ble veldig bra om jeg skal si det selv... hehe... Det ble nesten samme utseende som hennes smørbrød, men litt annen smak. Litt mer salt og litt saftigere. Jeg vet ikke om det hadde blitt mindre saftig om jeg hadde stekt det lengre, men jeg likte de sånn... Tipper de er gode med pålegg på, eller pizzafyll eller et stekt egg? Ja, her er det bare å prøve seg frem. Håper noen tør å prøve, og jeg vil veldig gjerne ha tilbakemeldinger: Negative eller postitive, ærlighet varer lengst, så kan jeg lære mer om baking... Jeg er nemlig ikke så erfaren!

Så kom til saken sier du??? hehe... Ja, her er oppskriften

90 g Møllerens solsikkekjerner (7,2 kh pr. 100g. Fåes kjøpt på bl.a Rema)
30 g Gresskarkjerner (13 kh pr. 100g)
150 g Cottage Chese
75 g Naturell kremost fra Tine
2 egg
100 g kremfløte
1 ss Fiberhusk
35 g Kruskakli med 20 kh pr. 100
2 ts Sukrinmelis
2 ts salt
1 ts bakepulver


Dette blir tilsammen 25,75 kh, og dersom du deler brettet på 12 smørbrød, får du ca 2,15 kh pr skive. Tror ikke du orker så mange av dem, da de er litt mektig.

Jeg brukte stavmikser på solsikkekjernene og gresskarkjernene, for å få de helt knust/finmalt. Deretter tok jeg bare oppi alt det andre, og fortsatte med stavmikseren til alt var godt blandet.

Smør det utover med en smørekniv på bakeark i en langpanne, stekeplate. (Litt klissete, så det er litt bedre med kniv enn med slikkepot...)
Stekes midt i ovnen på 175 grader i 30 min. Deles med pizzahjul i 12 deler før det blir kaldt.

Håper dere liker dette...

Håper du Nanna (om du ser dette) ikke tror jeg prøve å stjele oppskriften din... Vil bare komme med en vri som jeg selv likter godt Håper det er greit!

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat