Vis enkelt innlegg
Gammel 21-01-11, 01:48   #12
Sunako
Juniormedlem
 
Sunako sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 35
Innlegg: 25
Sunako er på en erverdig vei

Sv: Noen som vil dele litt livsvisdom?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg er for å ta hensyn - men skal man ikke ta hensyn til seg SELV først?? Hvis B og C lar være å bli bedre kjent fordi A sliter psykisk - blir det korrekt? Og tror du A blir noe særlig lykkeligere når A får vite at dette evt har skjedd - at B og C avslutter ethvert forsøk på å bli kjent?

Min livserfaring sier at noen blir alltid såret uansett... det viktigste er at man er ærlig så tidlig som mulig - hvis man holder ting skjult blir det ALLTID såre følelser i ettertid.

En annen erfaring er at man vet som oftest ganske tidlig om dette er noe man ønsker å satse på - uavhengig av om C er uerfaren og ikke vært i forhold før... den nølende atferden C viser trenger kanskje ikke være pga A - men rett og slett fordi B (hyggelig og alt det der) er så på hugget at det er vanskelig for C som jeg oppfatter som litt beskjeden å avvise tvert, og som av "høflighets" skyld begynner å tenke at tja, vi kan jo ihvertfall bli litt bedre kjent om ikke annet

Men hva vet jeg...

Tusen takk Nerthus! A har det vanskelig nå, men det er klart at det blir bedre med tiden til hjelp. A har hele tiden villet at B og C skulle bli venner; C prøver så godt C kan i å være ærlig om at C har blitt flinkere til å opprettholde kontakten med B, for som du nevner, å skjule ting fører til sårede følelser. C må uansett bli bedre kjent med B først før C vet hva som skjer, men C merker at kjemien er til stede…

__________________



The Wallflower - http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=36947
Sunako er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat