Vis enkelt innlegg
Gammel 06-02-11, 20:41   #1
Deanna
Medlem
 
Deanna sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 322
Deanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlys

Tunfisk for dummies

Jeg er ikke spesielt glad i tunfisk, men sånn av og til går det an. Spesielt ei lita uke før lønningsdag. Cluet for meg er å blande tunfisken i rømme, og krydre den til den dør.

I dag har jeg gjort som følger:
1. Finn fram to bokser Frist Price tunfisk i vann. Tunfisk i olje er gruff og tunfisk i gele er bare feil.
2. Åpne den ene boksen med den latterlige elektriske boksåpneren du fikk til jul av en eller annen grunn og som du oppbevarer langt inne i skapet og aldri bruker.
3. Bland tunfisken med en real dæsj seterrømme. Jeg tror jeg brukte omtrent 1 dl.
4. Finhakk grønnsaker og ha oppi røra. Løk demper smaken av det meste. Paprika er godt. Finn ut at squashen gjør seg best til middag i morgen. Sett olivenglasset tilbake i kjøleskapet, oliven med stein er ikke kjempegøy i sånn salat.
5. Finn to kokte egg i kjøleskapet, og send en vennlig takk til kjæresten som stikker hull i eggene før han damper dem, noe som gjør dem lette å skrelle. Del eggene i små biter, og bland i salaten.
6. Ha oppi godt med salt og pepper. Du kan egentlig ikke få nok pepper.
7. Legg en stor og god haug med rucculasalat i bunnen av en boks, og legg tunfisksalaten på toppen.
8. Legg på lokket og sett i kjøleskapet. Den smaker helt fint i morgen!
9. Åpne den andre boksen med tunfisk og gi den til katten.

__________________
Vintereple. Sommerjordbær.



Don't look for happy endings in vicious circles.
Deanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat