Vis enkelt innlegg
Gammel 19-08-07, 19:16   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor kan jeg ikke fortsette ...?

Opprinnelig lagt inn av veitja, her.


Jeg er gravid...

Jeg prøvde i helga å gå over til mat med mer karbohydrater, men ble
så utrolig dårlig at jeg lå hele dagen med magevondt og kastet nesten opp...
Sikkert litt på grunn av graviditeten også kanskje.
Men begynnte på lavkarbo igjen, å da ble alt så mye bedre...
Hvorfor kan jeg ikke fortsette på lavkarbo når jeg går gravid?


Gratulerer !

Og selvfølgelig kan du fortsatt spise lavkarbo når du går gravid ! Ikke problem. Men som flere har nevnt her bør du ikke være i ketose. Årsaken er at MAN IKKE VET HVORDAN KETOSEN PÅVIRKER FOSTERET. Det er et forskningsprosjekt på gang som skal kartlegge dette. Før resultatene av dette foreligger anbefaler man at man går ut av ketose. På samme måte som man ikke vet hvordan ketosen påvirker morsmelken bør man heller ikke være i ketose når man ammer.

En annen årsak er at ketose er hardt for kroppen og når du er gravid trenger du alle næringsstoffene selv.

Man altså, - spise lavkarbo kan du utmerket godt gjøre. Det er ingenting som sier at foster og kropp har godt av sukker, hvitt mel og stivelse som pasta, ris og poteter ! Det har vært mange gravide her som har fortsatt å gå ned i vekt når de har vært gravide, -og som har føst store, friske og velskapte barn !

Pass på at du ligger over 50 karber pr dag. Legg deg på noe ala Lindberg kosthold. Det er perfekt for gravide !

Lykke til videre !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat