Vis enkelt innlegg
Gammel 21-04-10, 08:44   #18
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Noen spørsmål rundt diagnosen ME

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Det er også inntil et års ventetid for å få konsultere en av de få ME-ekspertene ved sykehusene, men i mellomtiden må man jo gjerne gjennom et hopetall spesialister (i alle fall endokrinolog, nevrolog) for å utelukke andre årsaker.

Det er også mange steder langt over et års ventetid for å komme til spesialister som feks reumatolog pga ting som fibromyalgi, så det er ikke spesielt for ME!
ME og fibromyalgi er jo også like ved at det er utelukkelses- diagnoser. Man kan ikke ta en blodprøve og si at: Jo, du har ME!
Den eneste måten er å utelukke alle andre, særlig potensielt farlige, sykdommer for så å sette en diagnose.

Er veldig glad jeg måtte gjennom en del undersøkelser etc før jeg fikk fibromyalgi- diagnosen. Ingen kul diagnose å få, det hjelper å vite at alt annet er utelukket!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat