Vis enkelt innlegg
Gammel 24-06-14, 11:02   #9
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjøp av produkter utenfor EØS

Du sier " Jeg tror de fleste hjertepasienter vet at de ville tatt kvelden rimelig kvikt, hvis de hadde trålet åkrene og gresset revebjeller. Og de vet nok at det er en relativt komplisert prosess for å omskape revebjelle til digitalis. Dermed ingen trussel for Big Pharma"

Du kan faktisk medisinere deg med revebjelle fersk i fra hagen, helt uten noen raffineringsprosesser. Problemet er at du da ikke vet hvor mye av virkestoffet du får i deg og det kan resultere i død i dette tilfellet.

Revebjelle var bare et eksempel fra min side, men når man kjenner bakgrunnen til hvordan man fant det aktive stoffet digitalis i revebjellen, så vil jeg si at her kom den alternative behandleren til kort (holdt urtemiksen hemmelig for å tjene mest mulig penger selv- ikke for å hjelpe flest mulig mennesker.
Witherling jobbet i 20 år med å finne ut akkurat HVA det var som virket og hvordan man skulle dosere dette på best mulig måte)


Historien om revebjelle er på mange måter en historie om fornuftens inntreden i urtemedisinen: I Shropshire i England levde det på slutten av 1700-tallet ei klok kone som laget medisin mot vatersott. Vatersott skyldes opphoping av vann i kroppen og er symptom på hjertesjukdom. Denne medisinen var sammensatt av 20 forskjellige urter, men revebjelle var en av hovedbestanddelene. Hun holdt oppskriften strengt hemmelig. Med urteblandinga oppnådde hun nemlig helbredelse der leger hadde stått maktesløse. En lege ved navn William Witherling ble interessert. Han skjønte nokså raskt at hemmeligheten var revebjella. Men først etter 20 års forskning framla han – i 1785 – et arbeid om revebjellas virkning på hjertet og dens bruk mot vatersott grunnet hjertesvekkelse. Dette arbeidet var så grundig at det faktisk la grunnsteinen for dagens behandling av hjertepasienter med preparater fra revebjelle.

1-0 til "Big Pharma" eller i dette tilfellet legestanden/vitenskapen.

Acetogeniner gav forresten hjerneblødninger hos forsøksrotter. Andre forsøk så ut til å ha gode effekter på forskjellige sykdommer.
Det ser jo ut til at det forskes på dette stoffet, og godt er det. Siden det kan gi hjerneblødninger, så bør man vel ikke selvmedisinere seg selv med det - selv om noen kan fortelle om fantastiske helberedelser - og forteller at siden det er naturlig, så er det heeelt uten bivirkninger

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat