Vis enkelt innlegg
Gammel 25-06-14, 12:11   #14
Darwin
Nytt Medlem
 
Darwin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2014
Innlegg: 7
Darwin er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Kjøp av produkter utenfor EØS

Nei, Pretty Pony, jeg anbefaler overhodet ingen produkter fra verken USA eller andre land. Jeg påpeker kun at terskelen er litt lavere i f.eks USA og Thailand når det gjelder enkelte naturlige kosttilskudd.
Og selvfølgelig har de farmasøytiske selskapene litt mer enn bare alturistiske hensikter.
Når du nevner et nyskapende medikament, så antar jeg at du snakker om Gurkemeie. Det er vel ingen som lenger betviler at dette er en viktig og lovende urt. Poenget mitt fra begynnelsen av, var at det fins mange andre urter som er like lovende og ufarlige, men som ikke er lov i Norge.
Det er sikkert riktig at de ansatte ved de store universitetene i USA ikke er dumme, men kanskje litt hjernevasket?
Og det er fint at vi har merking av produkter i Norge, Pretty Pony, men hvor mange tror du er klar over at nervegiften sodium lauryl sulfate har vært en del av sjampoen de fleste av oss har brukt i årevis. Den er merket, men ikke forklart. Dette er bare ett eksempel.
Og angående legen som omsider ga meg kuren for magesåret mitt; det var ikke den samme spesialisten som nektet meg det først. Men i dag tror jeg nok de fleste leger ville foreskrevet den.
Og til Gracella: Poenget mitt var som nevnt at Graviola er noe man burde forske mer på. Det var bare ment som et eksempel. Det er riktig at acetogeniner er uheldige når stoffet er isolert og i større mengder, men Graviola inneholder acetogenin, det er ikke acetogenin. Hvis du skjønner hva jeg mener.
Men vi kjenner jo til en rekke matvarer med små innslag av skumle gifter. Hvetemel for eksempel, inneholder gifter som kommer fra sopp. Og økologisk mel er verst. Gulrøtter inneholder nervegift, det finnes arsenikk i reker, poteter inneholder den naturlige giften solanin og så videre. Poenget er at det er mengden som avgjør. For å holde oss til Graviola; dette er hva PubMed sier:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23889049

Darwin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat