Vis enkelt innlegg
Gammel 10-03-15, 02:10   #23
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Karbobløff eller hva?

Personlig tror jeg bakfulle gærninger skremmer vettet av badevekta slik at den viser et lavere tall enn reelt

Men fra spøk til alvor kan dette være en kombinasjon av væskebalansen når du veide deg (lurt å veie seg fastende og tørst etter en tur på toalettet om morgenen) og unøyaktigheten til ei vekt kan være over en kilo +- og den trenger ikke være lineær. Displayet på min vekt har enn oppløsning på 100g, men vekta hopper 1-1,5 kilo ad gangen. Dvs. når jeg går jevnt ned må jeg kommer over en kilo før displayet skifter. Går jeg da opp 50 gram hopper vekta til det jeg veide uka før.

Man går aldri ned 3kg i fett i løpet av en dag. Man har problemer med å gå ned over 500g fett per uke om man ikke trener. Dvs. det beste er å gå ned ca. en halv kilo i uka over flere år enn å gå ned flere kilo i uka over en kort periode. Sistenevnte går hardere utover muskelmasse.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat