Vis enkelt innlegg
Gammel 18-11-11, 10:10   #21
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: I ett år har jeg fulgt Skaldemans forslag til vektreduksjon

Opprinnelig lagt inn av Havol, her.

Beklager det var sengetid, nei du misforstår ikke hva jeg skrev.

Det er nok jeg som gjør dere forvirret, jeg er forvirret selv også.
Jeg har nok stokket om på de forskjellige betegnelser, gjentar de riktige her:

I 2004 var min totalkolesterol 7,4, LDL ingen kunnskap
I 2005 var min totalkolesterol 6,1, LDL ingen kunnskap
I 2010 var min totalkolesterol 6,8, LDL 4,4
I 2011 var min totalkolesterol 8,7, LDL 6,4

Totalen har steget 1,9
LDL har steget 2,0
HDL ingen kunnskap

Håper dere tilgir min tabbe.
Ja, jeg skal gjøre som Simba1 sier, lese mer om kolesterol.

Da skjønner jeg.

Vel - var jeg i dine sko ville jeg dra til legen og forlange utskrift av prøvene. Både de gamle og de nye. Da kan du se endringen i tallene og gjøre deg opp en mening selv på bakgrunn av de, og lese mer om det du trenger.
Legene har ingen grunn/rett til å tilbakeholde prøvesvar fra deg, men erfaringen min tilsier at enkelte kan være vanskelige. Da må man bare stå på sitt og snakke om pasientloven og rett til medvirkning. Det virker som regel.

Ja, en ting til. Når du får utskrift så få også med "normalområdet" til prøven. Det kan ha endret seg dersom laboratoriet har byttet utstyr... og man må alltid lese prøvesvaret i forhold til hva utstyret har kalibrert som "normalområde".

Lykke til.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat