Vis enkelt innlegg
Gammel 09-08-05, 23:50   #16
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Spinny

Næringsinnholdet måles pr 100 gr ikke sant? Hvorfor er det forskjell på karboinnhold på denne siden og den store matvaretabellen vi har?
Jeg ble temmelig overrasket når jeg så på jordbær og rips. Disse bærene har jeg veid etter den "vår tabell" og en forskjell på 6,6 gr og 8,8 gr som det er på jordbær og rips med 6,9 i "vår tabell" og 9,1 er temmelig drøyt da ?

Ja, det var drøyt Spinny!
Vet at det har vært noe forskjellige opplysningene i www.frukt.no. Det har bl.a. vært forskjellinge opplysninger i tabellen deres og der det som står oppført ved presentasjon av selve frukten/bæret der. Tror det er lurt å droppe denne tabellen helt og heller benytte seg av denne her i forumet eller event. tabellen linken under viser til.
http://www.matoppskrift.no/sider/karbo.asp
Der er verdiene like,- men det kan jo være at fibrene ikke er trukket fra der de høye verdiene står i www.frukt.no. (Det har jeg ikke undersøkt).

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben

Sist redigert av Gamla : 10-08-05 kl 00:12.
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat