Vis enkelt innlegg
Gammel 25-02-05, 09:53   #21
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Elisabet

Dette spørsmålet har jeg tenkt MYE på og velger å ta det opp igjen. Torkill svarer i tråden sin at man etter endt kur må legge om kosten sin. Ikke falle tilbake til gamle vaner. Det er forståelig, MEN:

Som jeg forstår denne tråden.. Thula har NOEN kilo å gå ned. Hun ER allerede flink og spiser sundt via GR. Å når man hører om så gode resultater gjennom Ketolyse, så forstår jeg godt tankegangen her. GR går over langen, det er en livsstil..

Derfor: Thula har ALLEREDE lagt om livstilen til et sundt kosthold. Hun går GR - mulig Ketolyse - tilbake til GR. Synes det høres sundt ut jeg..

På Tirsdag starter jeg opp med Ketolyse, å skal innrømme at jeg sitter her med maange tanker: Blir jeg fanget inn i Ketolyse`s verden for alltid? Om jeg skulle være flink å gå ned mine kilo, vil de bare rase på igjen om jeg feks liker livsstilen til GR?
Oioi

Ketogene dietter som Ketolyse og Atkins induksjon virker fordi de balanserer hormonene i kroppen. Grete Rohde virker for noen fordi det skaper et energiunderskudd i kroppen. For utallige andre betyr et GR kurs ingen vektnedgang, eller til og med økning!

Jeg vil ikke si at det er lurt for en som trenger en ketogen diett for å ta av kiloene sine - mange kilo - å gå tilbake til Grete Rohde. Da kan jeg nesten garantere at fett rundt magen og på hoftene kommer tilbake. Og det vil en vel ikke?

Atkins sier at de som trenger induksjon for å nå målet sitt, trenger å fortsette med et kosthold som inneholder mellom 40 til 100g karbohydrater (HELT individuelt avhengig av metabolsk motstand, insulinresistens og fysisk aktivitet) etter endt diett. (Opptil 150g for de som trener på et semi-profft nivå)

Jeg - og Atkins - mener at det er ok å teste / bruke en ketogen diett over noen uker, men følger du den mer enn det så er det UTROLIG viktig at du gjør en forpliktelse ovenfor deg selv for resten av livet ditt til å spise et sunt og balansert kosthold ala Lindberg / Atkins vedlikehold. Hvorfor? For at du skal kunne bevare din egen helse!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat