Vis enkelt innlegg
Gammel 29-09-12, 09:42   #22
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Stupid is that stupid does ...

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Nope, men den rosa tusjen ble spist til middag for et par dager siden (ref: middagstråden)...



Det er faktisk mulig å få grunnstønad til slitasje på klær og sengetør når man bruker/på grunn av ketogendiett.
Junior her har stått på ketogendiett mot epilepsi siden han var 8 måneder gammel (han er 16 i dag).
Han har bestandig fått veldig mye olivenolje som hovedfettkilde, og siden han har (mange) anfall med oppkast og ellers refluks som har medført mye gulping, blir det masse fettflekker på klærne hans.
Selv om Junior ikke er som andre, har vi bestandig satt vår ære i at han skal være pent kledd. Dvs, pene, hele og ikke minst rene klær. Vi sender ikke hans på skolen med klær som har fettflekker, selv om de ellers er pene og hele. Dette medfører at han har et ganske så stort klesbudsjett, og den gangen det ble søkt om grunnstønad, ble dette innvilget.
Må nevne at oppkast og gulping ofte også skjer i senga, så det har blitt/blir mye vask og sengetøy, dyner og puter. Dette var også med i kostnadsoversikten i søknaden.

Hva ville jeg med dette innlegget mon tro ? Jo, bare fortelle at det går an å få det innvilget (selv om det er mange år siden nå da).
Og jeg vil også si at jeg ikke har noen dårlig samvittighet for å motta denne grunnstønaden. Den bidrar til at jeg har råd til å være hjemme - som igjen betyr at Junior bor hjemme. Det sparer samfunnet for way more enn at han skulle flyttet i en bolig.
Føler vel at jeg kanskje legger hodet klart for hogg her, men slik er nå ståa....
(Jeg føler forøvrig ikke at jeg kan uttale meg om gutten i artikkelen og hans klesbudsjett, uten å ha sett en skikkelig kostnadsoversikt, og uten bedre kunnskap om muligheter for kjøp av klær i Norge)

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat